pondelok 2. januára 2017

PREČÍTANÉ ZA DECEMBER 2016



Rok 2016 je chvalabohu za nami a aj keď knižne bol úspešný (podarilo sa mi prečítať 91 kníh), tak ohľadom ostatného mám zmiešané pocity...

chocolate depressed lonely legally blonde stress eating

Ešteže máme knihy, ktoré nás môžu vytrhnúť zo zúfalstva každodennej reality. Teda samozrejme pokiaľ nás neuvrhnú do ešte väčšieho zúfalstva, no knižný druh zúfalstva je príjemný. Rozorve vám srdce, ale budete zato vďační.

funny movie film harry potter school

Toto sú knihy, ktoré som prečítala v decembri:


1. Cudzinka (Outlander) - Diana Gabaldon


Táto takmer 1000 stranová knižka (alebo skôr knižisko) ma zamestnala na dobré dva týždne, no nesťažujem sa. Príbeh ženy zo začiatku 20. storočia, ktorá sa nešťastnou náhodou dostala do 18. storočia, kde stretáva veľmi príjemne vyzerajúceho mladého škóta... no viete si predstaviť, čo nasledovalo :D Ďeťom to čítať nedávajte. Celá recenzia TU

2. O písaní - Stephen King




Skvelý memoár o umení písania, ktorý okrem iného obsahuje aj tipy a triky, ktoré vám pomôžu, ak sa chcete tomuto umeniu venovať sami. Výborne napísané, pútavé a k veci - určite najlepšie, čo som od Kinga doteraz prečítala, no táto kniha ma inšpirovala čítať jeho knihy ďalej.

3. Scythe (Scythe #1) - Neal Shusterman




Nová YA (nie celkom) dystopia, ktorej práva na sfilmovanie boli predané spoločnosti Universal studios ešte pred jej oficiálnym vydaním. Príbeh sa odohráva v budúcnosti, keď je ľudstvo už natoľko vyspelé, že všetky vedomosti už boli spoznané, všetky choroby liečiteľné a ľudia sú teda nesmrteľní. Aby sa predišlo preľudňovaniu planéty a zároveň starnutiu populácie, existuje úrad, ktorí má na starosti "odstraňovanie" ľudí. Títo úradníci sa volajú Scythe (niečo ako Kosák alebo v prenesenom význame "Smrťák"). Príbeh sa začína, keď sa dvaja mladí protagonisti stanú jeho učedníkmi. Skúšku však môže úspešne zložiť iba jeden. 

4. More Happy Than Not - Adam Silvera




Contemporary s nádychom scifi sa odohráva vo svete, kde existuje spôsob na vymazanie príliš bolestných spomienok. Stojí to za riziká, ktoré z narábania s mozgom vyplývajú? 
Originálna kniha, ktorá sa nedá prirovnať k ničomu inému, je plná diverzity a rozoberá témy, o ktorých je v súčasnosti stále dôležitejšie písať. A má jeden z najlepších dejových zvratov, aké som kedy čítala! Určite odporúčam.


5. Nech sneží (Let It Snow) - John Green, Maureen Johnson, Lauren Myracle



Veľmi milá zbierka troch vianočných poviedok, ktoré sú do istej miery prepojené. Ak každé vianoce pozerávate film Láska nebeská a hľadáte niečo s podobnou atmosférou, určite dajte tejto knihe šancu. Treba však povedať, že napriek tomu, že John Green je najpopulárnejší autor z autorov zbierky, jeho poviedka ma zaujala najmenej. 

6. Špiónka (The Spy) - Paulo Coelho




Špiónka bola pre mňa veľkým sklamaním a pravdepodobne jednou z najhorších kníh, ktoré som tento rok prečítala. Dej bol plný zbytočného pátosu a gýčovitých dialógov, ktoré pre Coelha nie sú vôbec typické. Do toho umelo vsunuté scény so znásilnením pôsobili ako vytrhnuté z kontextu. Najhoršie však bolo, že Mata Hari z popisu v knihe vyznela nie ako inšpiratívna a samostatná žena, ale ako prostitútka, ktorá sa snažila všetko dosiahnuť s pomocou sexu a potom sa sťažovala, že ju všetci považujú za sexuálny objekt. Skutočne pochybujem, že túto knihu naozaj napísal Paulo Coelho.

7. Havraní chlapci (The Raven Boys #1) - Maggie Stiefvater




Jedna z najlepších kníh celého roka, Havraní chlapci nesklamú žiadneho fanúšika fantasy alebo tajomna. Kniha je atmosferická a postavná na charakteroch a perfektne napísaných dialógoch. Celá recenzia TU


8. Poison Study (Study #1) - Maria V. Snyder



Fantasy so zaujímavou zápletkou, ktorá v mnohom pripomína populárnejší Trón zo skla. Yelena je za vraždu odsúdená zomrieť, no pred vykonaním rozsudku dostane ponuku, ktorá sa neodmieta - stať sa kráľovou ochutnávačkou. Najskôr však musí prejsť tréningom, v ktorom sa zoznámi s chuťou všetkých jedov, no nie každý všetky skúšky prežije... 

9. Saga, Volume 1 (Saga #1) - Brian K. Vaughan, Fiona Staples




V tomto originálnom fantasy/scifi grafickom románe nájdete toľko fantázie, že nebudete vedieť kam sa skôr pozrieť. Okrem nádherných kresieb má však Saga aj pútavý príbeh. Stojí za to, aj keď práve neobľuujete komiksy. A vyšla aj v češtine!

Celkový súhrn vyzerá takto:
Počet prečítaných kníh: 9
Žánre: historická fikcia 1, memoáre/biografia 2, contemporary 2, fantasy 3, dystopia 1
Najobľúbenejšia kniha: Havraní chlapci
Najmenej obľúbená kniha: Špiónka

To sú všetky moje knihy prečítané v decembri! Zoznam najlepších kníh z celého roka môžete nájsť TU a zoznam najhorších kníh TU. Čo ste prečítali v decembri? Aké knižné darčeky ste si našli pod stromčekom? Dajte mi vedieť v komentároch! Toto sú moje!


5 komentárov:

  1. Miluju měsíční rekapitulace přečtených knih! Gratuluju k přečteným knihám. Jak hodnotíš celkově tenhle rok, co se týče knih? Měla jsi spíš štěstí na výběr?

    Z tvých knih, co jsi přečetla za prosinec, se hodně těším na Scythe a The Raven Boys - to asi ale nikoho nepřekvapí, když jsou teď tak populární. :D

    Já za tenhle měsíc přečetla 12 knih (4 z nich byly ale pod 100 stran a jedna skončila jako DNF) - serie Ruthless People - díly #0.5, #1, #2 a #3 od J.J. McAvoy, Patrick Ness - Volání netvora, Kate Morton - Tajemství letního odpoledne, Vivi Barnes - Olivia Decoded, Sierra Simone - Midnight Mass, Lewis Caroll - Alenka v kraji divů a za zrcadlem, Sasha Aranago - Pravda a jiné lži, P. Dangelico - A Million Different Ways (DNF asi v půlce), Vanessa Barneveld - Live Fast, Die Young

    No a pod stromečkem jsem našla poslední dva vydané díly Her o trůny, Sůl moře, Zeď vzpomínek, Dívka, která si říkala Tuesday, Volání kukačky, Illuminae
    A sama jsem si nadělila Skleněný trůn, Půlnoční koruna, Crooked Kingdom a I Am Not a Serial Killer

    Máš nějaké knižní předsevzetí?

    (Promiň, že moje komentáře připomínají slohovky, ale tvoje články mě děsně baví a skoro každá věta ve mně vyvolává nějakou otázku! :D)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. A tak dá sa povedať, že som mala šťastie na výber! Veď aj v zozname najlepších kníh mám až 12 miest a v zozname najhorších len 5! Aj keď ich malo byť 6, ale Špiónku som prečítala až potom, ako som robila ten článok :D Ale objavila som skvelých autorov tento rok, predtým som vlastne nečítala nič od Cassandry Clare, ani od Sarah J. Maas, Maggie Stiefvater... čiže určite to hodnotím veľmi pozitívne!

      12 kníh je super! Najlepšie je čítať série takto za sebou :D Alenku som čítala minulý mesiac aj ja, čítala si Heartless?

      Vianoce boli tiež úspešné! Illuminae sú úúúplne najviac) A Crooked Kingdom si aj ja musím už nadeliť! :D

      A knižné predsavzatie mám splniť goodreads knižnú výzvu, prvý rok som si dala 100 kníh, tak snáď sa to podarí :3 A okrem toho sa snažím čítať rôzne žánre, tak v tom tiež chcem pokračovať, aby som nečítala len samé fantasy :D Lebo potom ma vždy nejaká kniha iného žánru príjemne prekvapí!

      To ma neskutočne teší, že moje články páčia! Ďakujem za ich čítanie! A ďakujem aj za komentovanie, hneď mám vďaka tomu krajší deň! <3

      Odstrániť
    2. To já bych zase řekla, že jsem měla docela špatnou ruku. Snažila jsem se nečíst známé knížky, ale většina z nich nestála za nic. Tenhle rok mám zase v plánu číst hlavně ty oblíbené. :D A taky chci přečíst 100 knih, tak snad se nám to oběma povede!

      K Heartless jsem se ještě nedostala; chtěla jsem nejdřív dočíst originální Alenku a připravit se tak na knížky podle ní.
      Bože, ale jak já se těším na až začnu Six of Crows!! Ale zároveň se bojím, že se mi to nebude líbit jak lidem kolem. Například na Volání netvora jsem se třepala snad tři měsíce, než jsem knížku přečetla a hrozně mě mrzelo, že se mi to ve mně nezanechalo žádnou hlubší stopu :/

      A souhlasím, že Illuminae je super! Četla jsem ji tak dva měsíce zpátky a rozhodla se, že si ji musím pořídit i v papírové podobě :D

      Odstrániť
    3. Six of Crows je super! Čakala som, že to bude ešte o niečo lepšie, keďže všetci to tak strašne ospevujú, ale je to určite nadpriemerne dobrá kniha :D

      Volání Netvora nemám rada :D Aj keď som tomudala 5 hviezdičiek a oceňujem, že je to naozaj dobre napísané a má to dobrú myšlienku, tak vo mne to zanechalo úplne zlý pocit a nechcem tú knihu ani film už ani vidieť :D

      Ja som tiež mala Illuminae v tablete strašne dlho, ale radšej som čakala na papierovú podobu :D Teraz tak čakám na Gemina... a vlastne musím veľa sequelov poznáňať, aj to Crooked Kingdom :D

      Odstrániť
  2. Přečetla jsi toho vážně hodně :) Určitě se také chystám na Scythe, tahle knížka mě hodně zaujala a doufám, že vyjde i u nás :) Od autora se mi totiž líbila Bez šance :) A Poison study také vůbec nevypadá špatně :) Děkuji za tip, měj se krásně :)

    OdpovedaťOdstrániť

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.