sobota 1. apríla 2017

PREČÍTANÉ ZA MAREC 2017


Marec bol skvelý čitateľský mesiac! Objavila som dve nové obľúbené série a pred pár dňami som dokonca stretla Patricka Nessa!

A ktoré knihy som prečítala?

1. An Ember in the Ashes (Iskra v popole) - Sabaa Tahir



Táto dystopia s prvkami Rímskej ríše ma nadchla natoľko, že sa okamžite zaradila k mojim obľúbeným sériám a zaslúžila si samostatnú recenziu, ktorú nájdete TU. Laia sa kvôli možnosti zachrániť svojho brata infiltruje do nepriateľskej pevnosti, kde sa zamestná ako otrokyňa najkrutejšej veliteľky, akú si viete predstaviť. A Elias je jedným z najlepších nepriateľských vojakov. Obaja však nesúhlasia s krutosťou spoločnosti a keď sa stretnú? To zistíte po prečítaní tejto perfektnej knižky! 5/5* 

2. Shatter me (Som roztrieštená)  - Tehereh Mafi




Veľmi "vyhajpovaná" YA séria, Shatter me, ma bohužiaľ nepresvedčila. Možno to bolo sčasti tým, že som pred ňou čítala Iskru v popole alebo tým, že veľmi nemusím romantické zápletky, ale každopádne som čakala viac. Hlavná hrdinka má schopnosť spôsobiť bolesť alebo smrť dotykom, a tak ju držia v špeciálnom zariadení, kde je už niekoľko mesiacov v izolácií. Potom dostane spolubývajúceho a BUM! - instantná láska. Najviac mi však na knihe vadilo neustále fňukanie všetkých postáv a opakujúce sa dialógy. A dokopy nič sa tam nestalo. Naopak, páčil sa mi záver, kde všetko nabralo superhrdinský smer, a tak je celkom možné, že pokračovaniu dám ešte šancu. Uvidíme.
2/5*

3. Empress of a Thousand Skies - Rhoda Belleza



Táto kniha mi dorazila aj s podpisom vo februárovom Fairyloote (celý jeho obsah TU), no svojím obsahom ma neskutočne sklamala. Tak nudnú knihu som už vážne dlho nečítala. Sci-fi čítam rada, ale toto bohužiaľ nefungovalo. Celý dej je zvláštny a nedotiahnutý, správanie postáv nedáva zmysel a celkovo ide len o náhodné udalosti, ktoré sa dejú na vesmírnej lodi. Predvídateľné. A dve hlavné postavy, ktorých pohľady sa v deji striedajú, sa za celú knihu ani raz nestretli. -_- Ďalší prosím.
1,5/5*

4. Night Film (Nočný Film) - Marisha Pessl



Mysteriózny thriller Marishy Pessl bol už o niečom inom. Písaný z pohľadu novinára sa snaží vysvetliť záhadnú samovraždu dcéry jedného z najslávnejších a najtajomnejších režisérov. Kniha obsahuje množstvo obrazového materiálu a dokumentov, čo prináša nesmierne realistický zážitok z čítania. Ak sa chcete trošku báť a užiť si temnú atmosféru zasadenú v súčasnom New Yorku, Nočný Film je originálna kniha, ktorú si určite nenechajte ujsť.
4/5*


5. The Princess Saves Herself in this One - Amanda Lovelace




Po sklamaní z populárnej básnickej zbierky Milk and Honey som chcela vedieť, či ešte existuje moderná poézia na úrovni a našťastie existuje! Amanda Lovelace veľmi citlivo a krásne opisuje svoje životné zážitky, lásku, sklamanie a všetko s tým spojené omnoho prijateľnejším spôsobom, než o aký sa snaží Milk and Honey. Odporúčam!
4,5/5*


6. The Bone Season (Zber kostí/Kostičas) - Samantha Shannon



Kniha, ktorá ma zhodila zo stoličky a prekonala všetky moje očakávania! Čas kostí prináša do fantasy niečo nové, nečakané a skvelé. Odohráva sa v Londýne budúcnosti, v čase, keď sa u niektorých ľudí vyvinuli rôzne schopnosti - schopnosti, ktoré svojich majiteľov odsúdili k prenasledovaniu. Hlavná hrdinka, Paige, ich však využíva ako zdroj zárobku a pracuje na významnej pozícií v podhubí Londýnskeho zločinu. Až do dňa, keď ju zatknú a všetko sa zmení. Celá recenzia TU
5/5*

7. Allegedly - Tiffany D. Jackson



Ak máte radi depresívne knihy, tak Allegedly je niečo pre vás. V zahraničí momentálne veľmi populárny počin o dievčati, ktoré ako dieťa obvinili z vraždy bábätka a odvtedy žije v nápravných zariadeniach, kde takmer bojuje o život. Náhla zmena situácie ju však prinúti začať bojovať o svoju slobodu a povedať pravdu o tom, čo sa v tú osudnú noc v skutočnosti stalo.
Dej knihy je určite zaujímavý a napísaný dobre, no sledovať hlavnú hrdinku, ako robí jedno zlé rozhodnutie za druhým časom omrzí. 
3/5*

8. The hate U give - Angie Thomas




Ďalšia v súčasnosti nekonečne populárna kniha opisuje život v černošskej štvrti a osud Starr, ktorá sa stala svedkom toho, ako policajt neprávom zastrelil jej kamaráta pri bežnej cestnej kontrole. Myšlienka knihy je veľmi dobrá, no štýl písania mi až tak nesadol - nachádza sa tu množstvo dialógov, ktoré sú úplne zbytočné a dej nikam neposúvajú (napríklad keď sa postavy bavia o počasí alebo kto s kým kedy kde a ako). Nebolo to zlé, ale čakala som viac.
3,5/5*

9. Wintersong - S. Jae-Jones



Zaujímavý retelling príbehov o kráľovi goblinov z nemeckého prostredia a čerpajúci z nemeckého folklóru. Dej je určite originálny a bežný koniec príbehu sa nachádza približne v strede knihy, čo čitateľovi dáva možnosť nahliadnuť na udalosti, ktoré sa bežne v rozprávkach nevyskytujú. Aj keď Wintersong je omnoho desivejší a dospelejší než bežný rozprávkový retelling. Zaujímavým aspektom je prepojenie príbehu s klasickou hudbou a jej komponovaním, čo je veľmi originálne a príjemné. Celkovo však kniha pôsobí trošku bizardne, no v tom asi spočíva jej krása. Za prečítanie určite stojí.
3,5/5*

10. Falling Kingdoms - Morgan Rhodes




Fantasy Falling Kingdoms je často označované ako YA Game of Thrones, ale to má k pravde ďaleko. Hoci kniha nebola zlá a čítala sa pomerne rýchlo, štýl písania bol na fantasy príliš jednoduchý, miestami pôsobil až detsky a o postavách sme sa dozvedeli len málo. A o svete ešte menej. Snáď sa to v ďalších dieloch série zlepší, lebo nejaký potenciál to určite má.
3/5*

Celkový súhrn vyzerá takto:
Počet prečítaných kníh: 10
Žánre: horor 1, fantasy 5, contemporary 2, scifi 1, poézia 1
Najobľúbenejšia kniha: The bone season!
Najmenej obľúbená kniha: Empress of a Tousand Skies

Čo ste čítali vy? Čítali ste niektorú z týchto kníh? Dajte mi vedieť v komentároch! :3

A ako bonus, tu je moja fotka s Patrickom Nessom! :3


3 komentáre:

  1. Jiskru mám také moc ráda, tak jsem ráda, že se ti líbila!
    Jó, tak na Shatter me mám hodně podobný názor. :D Jen teda to pokračování se číst fakt nechystám.
    Ten Noční film si chci přečíst už fakt dlouho. Jen jsem se k tomu pořád nedostala. Budu to muset napravit! :)
    Já si ten Kostičas budu muset přečíst znovu. Přiznám se, že mě to poprvé moc nenadchlo, měla jsem od toho fakt vysoká očekávání. Ale když oni to všichni tak chválí pořád, hlavně pak i ta pokračování. Jop, asi tomu dám druhou šanci. :)
    Tak koukám, že u Allegedly a i u The Hate U Give bych měla srazit svá očekávání. Škoda, no. Ale tak zase se mi to třeba bude líbit víc, když vím, že mám čekat míň. :)
    Ach jo, já vám všem toho Patricka tak závidím. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Akurát som včera dočítala Vidořád a je to teda tiež pecka! Ale chápem, že Kostičas môže niekomu pripadať na prvýkrát chaotický, je tam veľa názvov a zvláštnych dejových zvratov, no podľa mňa tomu prídeš na chuť :D
      Pri Allegedly a The Hate you give treba jednoznačne zraziť očakávania. Možno práve preto som bola z toho sklamaná, lebo som ich mala také vysoké. :/ A Nočný Film odporúčam! Možno by som s ňou ale kľudne počkala do jesene a predhalloweenskeho obdobia, lebo má taký ten desivý hmlistý feeling :D

      Odstrániť
  2. Z tvého výběru jsem četla jen Jiskru v popelu a ta se mi moc líbila :) A chtěla jsem se pustit do Wintersong a Empress of a Thousand Skies :) Škoda, že tě druhá z nich zklamala, ted se bojím zklamání i já :D No uvidíme :)

    OdpovedaťOdstrániť

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.