nedeľa 19. marca 2017

ZBER KOSTÍ / KOSTIČAS / THE BONE SEASON - SAMANTHA SHANNON


Ak práve rozmýšľate, čo čítať ďalej a máte chuť na záplavu citov a rozorvané srdce perfektné dystopické urban fantasy - nemusíte rozmýšľať ďalej. Zber kostí je prvotinou mladučkej autorky Samanthy Shannon, no s prehľadom sa vyrovná aj dielam omnoho skúsenejších autorov. 

Hoci žánrovo je túto knihu trošku zložitejšie zaradiť - nesie v sebe prvky scifi, fantasy, dystopie, ale aj paranormálneho románu, určite to nie je na škodu. Naopak, jej všestrannosť je v mori generickej Young Adult literatúry skôr výhodou. 

Dej sa odohráva vo futuristickom Londýne, kde niektorí ľudia ovládajú paranormálne schopnosti (vidia duchov alebo ich vedia ovládať, poznajú budúcnosť, etc.), no sú nútení ich skrývať alebo pracovať v riskantných tajných spoločnostiach. Lebo vláda pokladá tieto schopnosti za nebezpečné. Hlavná hrdinka, Paige, ovláda astrálne cestovanie a pracuje pre známeho bossa londýnskeho podsvetia, no pri jednom z útokov je unesená a dostáva sa do tajnej kolónie v niekdajšom meste Oxford, kde sa dozvedá prekvapivé informácie o svete, ktorý si myslela, že pozná.



Čo sa mi na knihe najviac páčilo?


  • - svet je prepracovaný do neuveriteľných detailov a je originálny - rovnako spomínané "paranormálne" schopnosti sú originálne a pôsobia takmer realisticky, lebo sú podrobne vysvetlené
  • - v knihe sa objavujú duchovia! - depresívny duch bývalého maliara je najlepší a pripomenul mi moju obľúbenú postavu zo Stopárovho sprievodcu po galaxií - večne smutného robota Marvina
  • - Paige je napísaná perfektne, v niečom mi pripomína Feyre z knihy Na dvore z tŕňov a ruží od Sarah J. Maas, lebo tiež nebola dokonalá, robila chyby, no zároveň všetkým poriadne nakopala zadok :D
  • - všetky ostatné postavy boli tiež napísané skvelo, líšili sa od seba a držala som im palce, dokonca aj záporák/záporáčka nemali chybu

Čo sa mi nepáčilo?


  • - chcela som viac strán! 
  • - o príšerách z rodu Emim, ktoré ohrozovali ľudstvo som chcela vedieť viac, dúfam, že sa dozviem v ďalších dieloch série


Stručne o knihe

Názov: Zber Kostí (SK), Kostičas (CZ), The Bone Season (ENG)
Autor: Samantha Shannon
Rok vydania: 2013 (USA - Bloomsbury, SK - Tatran), 2014 (CZ - Host)
Diel: #1 zo 7 (zatiaľ vydaných 3)
Počet strán: 466
Hodnotenie na Goodreads: 3,74/5 (40 000x)
Moje hodnotenie: 5/5

Čítali ste túto knihu alebo to máte v pláne? Čo si o nej myslíte? Aké sú vaše obľúbené dystopie? Dajte mi vedieť v komentároch! :3

4 komentáre:

  1. Knihu čo čítala ešte minulý rok, no stále o nej rozmýšľam! Bola úžasná a dufam, že aj ostatné časti preložia do slovenčiny! :3

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dúfam aj ja! Zatiaľ sa môžeme spoľahnúť aspoň na češtinu, vydavateľstvo Host už dokonca pripravuje preklad tretej časti :3 Tak snáď sa rozhýbe aj ten náš Tatran :D

      Odstrániť
  2. Kostičas patří k mým nej dystopiím :)
    Je možné, že ti Paige a Feyre připadají podobné, Samantha někde zmiňovala Sarah J. Maas jako jednu ze svých oblíbených spisovatelek :D I když přesnější by bylo říct to naopak, protože Feyre vznikla později :)
    A jsem zvědavá, co řekneš na druhý díl. Ať se líbí stejně jako ten první! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ooo tak vidím, že Samantha nielen dobre píše, ale má aj dobrý vkus! :D No druhý diel je už objednaný, každý deň ho chodím vyzerať do schránky :D

      Odstrániť

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.