pondelok 23. júla 2018

HARRY POTTER TAG


Harry Potter je séria, ktorá ma naučila milovať knihy, a preto bude mať navždy v mojom srdci veľmi špeciálne miesto. Kameň mudrcov (knihu, nie nástroj k získaniu nesmrteľnosti, kiež by!) som dostala presne na 11. narodeniny od rodinnej známej, ktorá bola známa tým, že dáva najlepšie darčeky. Týmto sa to potvrdilo. Doteraz si pamätám, ako som hltala každú stránku. Rodičia sa na mňa chodili do izby pozerať, či ešte žijem. Takto som zhltla všetky tri časti, ktoré vtedy zatiaľ v slovenčine vyšli a úpenlivo som čakala na slávnostné vydanie Ohnivej čaše. Tá sa zhodou okolností začala predávať presne o polnoci z 5. na 6. decembra, kedy mám narodeniny, čo som brala možno až príliš osobne. Akože tá kniha je špeciálne pre mňa. (Nejako ma vtedy nezaujímali masy ľudí, ktorí stáli v rade až po námestie.) Bolo to magické obdobie. A doteraz mám slabosť na tričká, hrnčeky, prútiky, predražené POP figúrky (to človek aby aj obličku predal, fakt) a všetko s tým súvisiace, takže okrem zodpovedania všetkých Tag-ových otázok sa s vami na konci rada podelím aj o zákulisné informácie, kde sa takéto veci dobre zháňajú (keďže už mám roky skúseností a plný byt všetkého s logom Rokfortu). Tak aby ste mohli lásku k týmto knihám prejaviť napríklad plagátom alebo hrnčekom (ten na fotke je z favi.sk), ale aby ste kvôli tomu nemuseli predávať žiadnu časť tela. Ani brata poslať do otroctva (aj keď na to niekedy chuť mám).

1. V akej fakulte si?


V Bystrohlave! Vyšlo mi to aj na Pottermore, ale celkovo tak cítim vnútornú spriaznenosť s bystrohlavskými ideálmi... Triediaci klobúk by so mnou asi nemal ťažkú prácu. Už len ten list, aby konečne prišiel... (Inak mimochodom, momentálne sa venujem štúdiu antickej mágie na MU v Brne, takže to je tak trochu Rokfort, nie?)

2. Aká je tvoja obľúbené kniha?

Toto je strašne ťažké povedať, ale prvé štyri mám z nejakého dôvodu asi o niečo radšej ako zvyšok série. Možno by som povedala, že Ohnivú čašu mám najradšej. Lebo je dostatočne hrubá a už taká dospelejšia a Trojčarodejnícky turnaj je super zápletka!

3. Obľúbený film?


Väzeň z Azkabanu. Lebo je taký dobre temný a myslím, že aj dobre zachytil atmosféru knihy. A Dementori boli super, top herecké výkony, mali by ich z Azkabanu púšťať častejšie na natáčania filmov.

4. Najmenej obľúbená kniha?


Asi Dary smrti. Lebo je posledná a je taká iná, už sa vlastne neodohráva na Rokforte, čo mi dosť chýbalo a tie emócie, ktoré sú v nej obsiahnuté bolo ťažké zvládať. Možno aj preto som ju vlastne čítala iba raz. Ale chystám sa na ňu znova!

5. Najmenej obľúbený film?


Dary smrti. Vadilo mi, že ich rozdelili, aj keď to bolo vlastne dobré, lebo sa do filmov zmestilo viac, ale aj tak to bolo celé také iné... a definitívne. Tak asi preto. 

6. Najobľúbenejšia postava?


Luna Lovegood. S ňou som sa asi vždy aj tak najviac stotožňovala, lebo som bola tiež tak trochu outsider. A páčilo sa mi, že ju nezaujímajú názory ostatných, nech si o nej hovoria, čo chcú, ona nikoho nepotrebuje a nebude sa kvôli nikomu pretvarovať. Okrem toho má fakt dobrý zmysel pre módu! :D A ešte som mala strašne rada Hermionu, chcela som byť ako ona, takže som sa na nejakú dobu stala pomerne neznesiteľná pre moje okolie, ale to sú obete, ktoré musíte podstúpiť, keď sa chcete priblížiť k svojej obľúbenej literárnej postave...

7. Najobľúbenejší citát?


To bude Hagridov: "Čo má prísť, príde, a keď to príde, nejako si s tým poradíme." Toto z nejakého dôvodu vo mne rezonovalo, odkedy som si to prvýkrát prečítala a často na to myslím, keď sa niečoho bojím alebo prežívam ťažké obdobie. Ale samozrejme mám na stene vylepený aj citát od Dumbledora - But you know, happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.”

8. Neviditeľný plášť, nepremožiteľný bazový prútik alebo kameň vzkriesenia?


Z Darov smrti by som brala asi neviditeľný plášť. Tie ostatné mi pripadajú príliš seriózne a asi by som sa ich bála. A plášť by sa dal využiť na všeličo. Mohla by som sa vplýžiť zadarmo do kina a do divadla alebo štekliť nepríjemných ľudí pod nosom.

9. Na akej pozícií by si hral/a v metlobale?


Hmm... asi by som bola strážca. Stíhač by som rozhodne byť nemohla, na to som príliš slepá a triafač je taká agresívna pozícia. Bola by som pekne v obrane. Alebo by som bola komentátor, to by mi tiež asi išlo! :D

10. Čo ti vadilo na filme, lebo to bolo iné ako v knihe?


Harry mal mať zelené oči! A Pani Dursleyová mala byť blondýna. Takéto ľahko opraviteľné veci ma vždy najviac štvú pri filmových adaptáciách, lebo samozrejme chápem, že do filmu sa všetko z knihy nezmestí a niekedy musia mierne poupraviť dej, ale keď je raz niečo v knihe jasne opísané, tak by to mali zachovať.

11. Aký bol tvoj obľúbený predmet?


Vrešťadlo! Viete si to predstaviť, keby sme reálne mali vrešťadlá? Hneď by boli školské obedy zaujímavejšie, keby sa zrazu cez okná dovalilo zopár vrešťadiel a začali by kričať na vašich spolužiakov. Možno by nejaké prišlo aj profesorovi od manželky... a to by ešte len bola zábava!

12. Akú podobu by mal tvoj prízrak?

Toto by aj mňa celkom zaujímalo, lebo všetky moje fóbie sú viacmenej abstraktné, možno by vyzeral ako nestihnutý deadline.

13. Aké povolanie by si mal/a v čarodejníckom svete?


Myslím, že podobné ako teraz - učila by som na Rokforte dejiny antickej mágie a mŕtve jazyky! 

14. Časť filmu alebo knihy, ktorá ťa dokázala rozplakať?


V podstate som plakala počas čítania celých Darov smrti, ale plakala som veľakrát aj inde. Vo filme ma dostalo, keď zomrel Dobby.

15. Máš nejaké nepopulárne názory ohľadom série?


Nepáčilo sa mi Prekliate dieťa, odmietam ho prijať do kánonu série a doteraz sa snažím zabudnúť, že som ho čítala. :D A nie, nešlo o to, že to bola divadelná hra. Vadilo mi hlavne, ako boli zobrazené niektoré postavy, hlavne Harry a celkové nekonzistentné veci so zvyškom série (napríklad princíp cestovania v čase).


A kde teda zohnať fanúšikovské predmety? Keď niečo hľadám, tak sa vžy pozerám na ebay alebo aliexpress. Časovraty a bižutéria sa tam dá kúpiť za pár centov, no na doručenie si počkáte približne mesiac. Sviečky, kľúčenky a podobné veci sa podľa mňa najlepšie nakupujú na etsy. U nás môžete skúsiť vyhľadávače, ako favi.sk (alebo aj favi.cz), čo je síce vyhľadávač nábytku, ale aj doplnkov, a keď do neho zadáte Harry Potter, vyhodí vám veci, ktoré ani nebudete čakať, zo všetkých možných domácich stránok, takže na doručenie tovaru nebudete musieť čakať. Aj takéto plagáty tam objavíte (mám doma už tri a stále rozmýšľam, na aký kúsok steny by sa mi zmestil ďalší :D ). Alebo taký pekný hrnček s Dobbym! Inak máte aj vy úchylku na hrnčeky? Z niektorých ani nepijem, len sa na ne pozerám a som šťastná :D
A čo vy a Harry Potter? V akej ste fakulte? Čo si myslíte o filmoch? Dajte mi vedieť! A ak ste tento tag ešte nerobili, tak vás tagujem a do komentu mi pošlite link na Váš článok!




2 komentáre:

  1. Skvelý TAG, na ktorý si ma úplne navnadila a tak som si ho vyplnila aj ja :'D
    http://strana36.blogspot.com/2018/07/harry-potter-tag.html

    OdpovedaťOdstrániť

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.