streda 13. júla 2016

Prečítané za jún 2016

Minulý mesiac bol pre mňa v čitaní jeden z lepších mesiacov. Podarilo sa mi prečítať 8 kníh a jednu samostatne vydanú poviedku. 

1. Cassandra Clare - City of Heavenly Fire (Mesto nebeského ohňa)
Začiatok mesiaca sa pre mňa niesol v znamení dokončenia úžasnej série - Mortal Instruments (Nástroje smrteľníkov). Posledná šiesta kniha v sérií vôbec nesklamala, dokonca by sa dalo povedať, že bola najlepšou knihou celej série. Až nato, že jedna konkrétna udalosť v závere mi rozorvala srdce na niekoľko častí, ale vlastne sa mi to aj páčilo... Vášniví čitatelia budú vedieť presne aký pocit mám na mysli. :D Preto som bez váhania udelila tejto knihe 5 z 5 hviezdičiek


2. Cassandra Clare - Clockwork Angel (Mechanický anjel)
Keďže som sa chcela čo najrýchlejšie prepracovať k čítaniu Cassandrinej najnovšej knihy zo sveta tieňolovcov - Lady Midnight (vyjde v slovenčine budúci rok), hneď som sa pustila do prequelovej trilógie k Nástrojom smrteľníkov. Hneď ma zaujalo, že táto trilógia je písaná v štýle steampunk - koniec 19. storočia v Anglicku, stroje, "roboty" atď. Veľké plus boli aj postavy, ktoré poznáme z Nástrojov smrteľníkov (Magnus Bane yaay). Celkovo bola táto kniha príjemné čítanie, no začiatok bol pre mňa zaujímavejší, než zvyšok knihy. Preto udeľujem 4 z 5 hviezdičiek

3. Cassandra Clare - Clockwork Prince (Mechanický princ)
Solídna druhá časť trilógie, ktorá ničím neurazila, no ani neprekvapila. Príjemné čítanie, no ešte stále sa mi nepodarilo citovo sa naviazať na postavy. Prostredie anglicka v 19. storočí však bolo stále fascinujúce a dej plynul rovnomerne. Solídne 4 z 5 hviezdičiek.

4. Cassandra Clare - Clockwork Princess (Mechanická princezná)
Asi tak do 85% deja som mala rovnaký názor ako na predchádzajúce časti trilógie, nič, čo by zmenilo moje hodnotenie zo 4 hviezdičiek, ani nič, čo by ma špeciálne nadchlo. No potom nastala záverečná časť knihy a .... ufff. :D Povedzme, že slzy boli uronené.
GIPHY Studios Originals sad crying cry tears
To však zachránilo dojem z celej série a poslednej časti som preto udelila 5 z 5 hviezdičiek. Ak máte radi fantasy, YA alebo prostredia Anglicka v 19. storočí, určite dajte tejto trilógií šancu.

5. John Green  - Looking for Alaska (Kam zmizla Aljaška)
Po emočnom vypätí z ukončenia dvoch sérií za sebou a návale fantasy žánru som potrebovala niečo príjemné a jednoduché, bez pokračovaní a z reálneho sveta. Tak som siahla po Johnovi Greenovi. Prečo mi nikto nepovedal dopredu o čom je táto kniha? :D Koľko emócií môže jeden človek zvládnuť?! No chcela som realitu a toto bolo presne to. Tvrdá realita. S nádherným štýlom písania Johna Greena. AVŠAK Papierové mestá sa mi páčili viac. No táto kniha má hĺbku a je originálna a krásna. 4 z 5 hviezdičiek. 
natalie portman heartbroken youre breaking my heart natalie

6. Cassandra Clare - Tales from Shadowhunter Academy (Príbehy z Akadémie tieňolovcov)
Keďže môj pokus o nečítanie fantasy by sa dal považovať za fail, prestala som odporovať a vrátila som sa k fantasy... a ku Cassandre Clare. Táto kniha je súborom poviedok, ktoré zažíva Simon počas pobytu na Akadémií tieňolovcov, no väčšina z nich sa skôr sústreďuje na objasnenie niektorých udalostí z minulosti a slúžia teda ako prequel k už spomínanej Lady Midnight. Napriek tomu sa mi časti so Simonom páčili oveľa viac a je škoda, že Cassandra túto časť príbehu neopísala viac, pretože Simon má určite potenciál aj na celú trilógiu. A Akadémia tiež. Každú poviedku som na goodreads hodnotila samostatne, no celkovo dávam tejto zbierke 4,5 z 5 hviezdičiek.

7. Cassandra Clare - Bane Chronicles (Magnus Bane - Zápisky Veľkobosoráka)
Diverzita v selekcií autorov tento mesiac trošku pokrivkáva :D. No nevadí, lebo Cassandra Clare je Cassandra Clare a treba sa poriadne pripraviť na Lady Midnight. Magnus Bane je definitívne moja najobľúbenejšia postava zo sveta tieňolovcov, takže knihu špeciálne venovanú jemu som nemohla opomenúť.
Denyse reaction want shop need
Opäť ide o zbierku poviedok, zoradených (prevažne) chronologicky, ktoré dokumentujú Magnusove dobrodružstvá v rôznych obdobiach dejín a na rôznych kontinentoch. Okrem toho, že opäť sa dozvieme veľa vecí, ktoré zapadajú do prázdnych miest zanechaných po Mortal Instruments a Infernal Devices, táto kniha je zábavné čítanie. A bonus - búra bariéry o sexuálnej orientácií. Odporúčam úplne všetkým. 5 z 5 hviezdičiek.

8. Sarah J. Maas - A Court of Thorns and Roses (Na Dvore z tŕňov a ruží)
Na túto knihu mám kompletnú recenziu v jednom z predchádzajúcich príspevkov, takže len veľmi stručne: A Court of Thorns and Roses je YA fantasy na motívy rozprávky Kráska a zviera. Táto séria vo mne zanechala obrovský dojem, svet, postavy, aj dej sú napísané perfektne a preto dávam tejto knihe 5 z 5 hviezdičiek. 

9. Rainbow Rowell - Kindred Spirits
Samostatne vydaná poviedka od kráľovnej contemporary žánru Ranbow Rowell bola príjemným a rýchlym čítaním. Celá poviedka sa odohráve pri čakaní v rade na premiéru najnovšieho filmu Star Wars. 3 z 5 hviezdičiek

V skratke:
Počet prečítaných kníh: 9
Žánre: 7 fantasy, 2 contemporary
Najlepšia kniha: Sarah J. Maas - A Court of Thorns and Roses
Najhoršia kniha: Rainbow Rowell - Kindred Spirits (aj keď vôbec nebola zlá, tento mesiac jej pripadlo najslabšie hodnotenie)

Aká bola vaša obľúbená kniha mesiaca? :3

Poďme sa kamarátiť:
facebook: https://www.facebook.com/citamtedasom.blogspot.sk/?ref=aymt_homepage_panel
instagram: https://www.instagram.com/krachela/
goodreads: https://www.goodreads.com/user/show/12789706-andrea-salayov

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.